tisdag, september 22, 2009

Tidig morgon.

Klockan 00.00 tyckte Lilly det var dags för mat o de fick hon såklart :) Bra tänkte jag då sover hon till 5-6 tiden.
Men icke. Hon vaknade 3.30 o ville ha mat igen?! O de fick hon :D Nu ligger hon o snackar med sej själv o tycker livet är mest angenämt. Jag däremot är inte "van" att va uppe två ronder á 1-2timmar i stöten. Kan tänka mej dem som ammar, tror inte bebisen e vaken så länge?? Hör många som somnar vid bröstet. Vilket fusk.
Lilly därmot tror det är morgon varje gång hon vaknar nuförtiden. Mycket jobbigt. Trots vi har det mörkt (bara en liten lampa tänd bakom gardinen) o så snackar vi inte med henne, men hon e pigg o glad ändå o jollrar för glatta livet.

Så nu sitter jag här, gick igång o kopplade in det nya modemet som ska vara "smartmodem" utan sladdar.. JOMENVISST. Där e ju ett helt råttebo av sladdar ändå :( Ajja. Får väl ringa Telia o höra hur de har tänkt här?
Idag ska Birger bli kastrerad, stackarn ska bli sövd o allt. Hoppas inget händer. 3.000 kr fattigare blir vi också men det ska nog gå bra! Min lilla buseman. Han e så duktig minsann, full med hyffs o vett.

Igår var vi o shoppade lite, blev en gosegrej till Lilly o massa blommor till, hemmet till oss! Åh så fint det blev, känns bra me lite nytt grönt!
Nu har Lilly nästan somnat inser jag. Då kanske jag kan slumra till här brevid. Hon sover nämligen i soffan o jag tittar på Krokodiljägaren. Ja.
Vilket svammel men vad förväntar man sej en tisdagsmorgon kl 5? Snacka om att jag är som en degig klump i hjärnan.
Gonatt.

Bilder eller sånt kanske tillkommer senare?! Ligger ju som sagt back några dagar.

Inga kommentarer: