tisdag, december 29, 2009

Lite uppdate.. O lite glatt o lite sorgligt.

Dåligt med uppdatering här.
Har helt enkelt inte kännt för det. Så kan det ju vara...
Tycker de e roligare att läsa andras bloggar än att skriva själv, då jag inte tror att nån läser min överhuvudtaget.
Ajja. Det har varit jul o Lilly har fått en massa klappar, ja jag med för den delen. Men det är ju mest roligt för henne, o hon träffade tomten :) Det tyckte hon var.. ja spännande o lite läskigt men det gick an. Det dröjer ju lite mindre än ett år nu innan de ses igen. Ska bli kul då med o se hur hon reagerar då. Då e hon 1år o 7 månader ca. Fasen o tänka frammåt.
De små växer.
Snart är hon 8 månader, 10 januari, o närmar sej 1 år med stormsteg. det är inte klokt.
Min lilla flicka!

Annars så håller hon på att få två tänder. En där uppe o en där nere. Tänk när de kikar ut helt så sött. O nu kommer de väl med storm. Hon äter ganska bra nu också. Efter en tid med väldigt hattig matning. Då de bara dög med en halv matpuré till lunch o en halv portion gröt till frukost o kvällsmål. Nu äter hon en portion med fruktpuré på till frukost och en burk matpuré till lunch o en halv burk med fruktpuré o så en portion med gröt på kvällen med mindre fruktpuré på. Då vi märkt att hon blir så igång av fruktsockret. Mellan de målen brukar hon dricka lite ersättning ibland vill hon inte ha.
På kvällen somnar hon mellan 21-23 o sover hela natten fram till 9-10. Skönt som tusan! Ingen mat på natten längre! SKÖNT!
Nä annars så sitter hon själv :) O har gjort i ca 2 veckor o så kryper går inte riktigt lika bra, men hon backar :P så det är väl på ingång.
Hoppegungan hon fick i julklapp av gammelmormor o Bengt är toppen tycker hon (ja vi med, Fidde o jag då) som "slipper" agera hoppegunga med armarna. Haha, Min lilla sötunge.
Ja jag vet ju inte hur man lägger in en video här. Hade jag kunnat så hade ni fått se när hon hoppar. Om nån vet kanske nån vänlig själ kan förklara? Amanda kan väl? ;) Hihi.


Nu över till nått lite tråkigare.
Det är tre år sen jag fick telefonsamtalet om att min bästaste bästa vän hade gått bort.
Det var en tung dag. Den är fortfarande tung, denna dagen. Usch tankarna går till henne såklart och hennes 4 fina barn hon lämnade kvar här på jorden. Saknar dej Kattis.

Nä nu ska jag gosa med Lilly sen e de dags för gröt för henne o mat för oss här.
Kanske nån film också om man orkar hålla sej uppe vill säga.
Tuddels.

2 kommentarer:

Amanda sa...

jag läser! :)

Så hon har också krånglat med maten? Gustav också.. Jobbigt sånt :/
Kram!

Amanda sa...

Ja det är supermysigt med hörnan :) Och att han har fått eget rum underlättar verkligen, han hade ju sitt överallt innan också :P Nu har man i alla fall någon stans att slänga in alla hans leksaker :P haha!

Tänderna går inte alls, ligger och lurar än :(